Vid akuta problem

Försäkring

Föreningen har tecknat bostadsrättstilläggsförsäkring för alla boende i huset via Länsförsäkringar. Det betyder att man inte behöver teckna den själv.

Vid akuta problem

• BRAND: Brandkåren, 112
  • INBROTT: Polisen, 112

× × ×

Avtal

Vid akuta händelser kan det vara bra att veta var man ska vända sig. Föreningen har vissa avtal när det gäller el, telefoni, lås etc.

Dörrar och lås:

Lås-Borgström hjälper till vid akuta och planerade tillfällen.

El:

Vi har ett avtal med E·on som levererar både el och gas till hela huset.

Fuktskador:

Ring och gör en felanmälan hos Länsförsäkringar. De medlar i sin tur hantverkare som kan göra en fuktutredning. Vid akuta vattenskador, kontakta Ahlströms VVS, Malmö 040-12 72 47.

Försäkring:

Fastigheten är försäkrad hos Länsförsäkringar, alla lägenheter har dessutom ett bostadsrättstillägg vilket innebär att detta inte behövs i den enskilda hemförsäkringen.

Namnskyltar:

För att brevbärare och hantverkare ska hitta rätt är det viktigt att i samband med inflyttning (beställ namnskyltar hos Namnskyltsbutiken, S:t Knuts torg). Dessutom ser det snyggt ut i våra trapphus när alla skyltar är likadana. Namnskyltsbutiken finns mitt på S:t Knuts torg och har vanligtvis öppet på onsdagar. Det går att beställa skyltarna på hemsidan och genom att meddela att det gäller Brf Hasseln vet personalen vilka skyltar som behövs.

Skadedjur:

Hos Anticimex har vi en skadedjursförsäkring och det är dem vi kontaktar om vi skulle drabbas.

TV och bredband:

Vår fastighet är ansluten till Com Hem.

Förvaltning

Vi får hjälp från Sveriges Bostadsrättscentrum (SBC) med vår ekonomiska förvaltning. Detta innebär att vi får hjälp med budget, redovisning, betalningar, bokslut samt hantering av medlemmars avgifter, panter och överlåtelser. Hit kan vi också vända oss om vi behöver juridisk hjälp med förnyelse av stadgar etc. För styrelsen underlättar SBC väldigt mycket vilket gör det enkelt för alla medlemmar att engagera sig i föreningen. På sbc.se finns en sida som kallas ”Vår Brf” där alla medlemmar kan logga in och se avgiftsavier, årsredovisningar, stadgar, medlemsregister, protokoll från årsmöten m.m. Här lägger styrelsen upp dokument som rör alla medlemmar. Första gången du loggar in använder du dig av ett nummer du hittar på din avgiftsavi. Därefter med ditt telefonnummer och ett eget lösenord.

Vi är även medlemmar i Bostadsrätterna vilket ger alla boende tidningen ”Din bostadsrätt” och gratis utbildningar inom bostadsrättsägande m.m. För styrelsen erbjuds även gratis juridisk rådgivning. Läs mer om erbjudanden och kursutbud på bostadsratterna.se.

Förvaltarens kontaktinformation:

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB