Tillgångar

Hasseln är en liten förening och vi försöker tillsammans hjälpas åt med skötseln av huset. Både för att vi vill hålla nere avgifterna för medlemmarna och för att vi vill ha en bra gemenskap i föreningen. Här följer lite information om hur Hasseln fungerar. Vad vi har för gemensamma utrymmen och förmåner, och hur vi sköter om dem.

Cykelpool

Vi har några lånecyklar som står i källaren nedanför port 2B. De är fria att förfoga över. Medtag eget lås och ställ tillbaka dem efter lånet bara. Meddela styrelsen om de behöver repareras eller behöver reservdelar.

Föreningsrum

Finns högst upp i trappa 2B. Här brukar vi ha årsstämma och styrelsemöten. Det fungerar också som övernattningsrum. Nyckel finns i skåpet som sitter utanför dörren. Vill man boka övernattning, så går det bra att sätta en lapp på dörren där det står vilka nätter det gäller och namn och nummer till den medlem som bokat rummet. Det är viktigt att det går att kontakta den som lånar rummet eftersom styrelsen behöver ha tillgång till pärmar som förvaras där uppe.

Förråd

Föreningen har ett par förråd i källaren. I det gamla mörkrummet finns målarfärg och kemikalier. Här finns också diskbänk/avlopp för rengöring av verktyg. Det finns ytterligare ett föreningsförråd med äldre anslagstavlor, takpannor mm. i gången i källaren.

Grillar

Vi har två grillar som står i källaren nedanför trappa 2B. Varje grill har en bokningslista som sitter på väggen ovanför. Grill- och rengöringsverktyg finns också upphängt på väggen. När grillarna svalnat kan du tömma askan i zinktunnan som står på gården (sommartid), städa av grillar och verktyg och ställa ner dem i källaren igen. Föreningen bjuder på kol och tändvätska.

Hobbyrum

I pannrummet som ligger i källaren nedanför trappa 2B finns ett litet hobbyrum. Här finns en del verktyg till utlån och en arbetsbänk. Vill du använda hobbyrummet så tänk på att dammsuga/sopa efteråt. Lånar du verktyg så se till att de kommer tillbaka samma dag. Behöver du göra något som dammar mycket så gör det utomhus eftersom dammet kan skada uppvärmningssystemet i huset.

Pingisbord

Finns utanför tvättstugan. Racket och boll finns i trälådan i samma rum. Det är bara att spela.